veelgestelde vragen
Bestellen
Hoe kan ik mijn winkelwagen bewerken/bekijken?
Je vindt jouw winkelwagen rechtsboven in het scherm, onder het symbool van een mandje/grote tas. Mocht je hier niet op kunnen klikken kan je ook direct hier jouw winkelwagen bekijken: estherbennink.nl/cart
Heb je een inpak service of kan ik een berichtje toevoegen aan mijn bestelling?
Helaas kan dat (nog) niet. Ik werk met een extern magazijn en deze professionals pakken geen cadeautjes in en/of schrijven geen kaartjes bij je bestelling. Het lijkt me wel leuk om dit in de toekomst te ontwikkelen, maar dat vraagt nog even geduld!
Waarom hanteer je een minimum bestel bedrag?
Pakketjes worden ingepakt in het magazijn en daarvoor betaal ik per pakket. Daarnaast zijn er verpakkingskosten én verzendkosten (die ik dus niet helemaal doorbereken aan klanten, cadeautje van mij!) waardoor het mij geld zou kosten om bestellingen minder dan €15 te verwerken. Bedankt voor je begrip!
Als ik kaarten bestel (per stuk of een kaartset), zitten er dan automatisch enveloppen bij? Of moet ik die apart bestellen?
Bij de losse (enkele) kaarten zitten geen enveloppen, je kan deze hier los mee bestellen. Bij de kaarten sets krijg je wel de enveloppen erbij in de set.
Moet ik voor de cosy UP adventskalender los een cosy UP plankje bestellen of zit deze er bij?
Ja, de cosy UP basis zit niet standaard bij de cosy UP adventskalender, dus deze moet je apart toevoegen aan jouw bestelling. Als je de basis eenmaal in huis hebt kan je deze voor alle cosy UP sets gebruiken. Hier vind je alle sets die momenteel beschikbaar zijn.
Kan ik jouw producten wholesale inkopen voor mijn winkel?
Jazeker! Super leuk! Je leest hier meer over hoe dit werkt en hoe je jouw winkel kunt aanmelden als reseller.
Hoe werkt het verkopen van jouw producten als retailer?
Niet alle producten in de webshop zijn beschikbaar voor retail (maar wel heel veel!), je bent vrij om mijn productafbeeldingen te gebruiken (je kunt ze gewoon opslaan vanaf mijn website), met als doel verkoop. Voor meer informatie kun je hier verder lezen.
Kan iedereen retailer worden?
Nee, ik vind het belangrijk om vooraf altijd even te kijken of ik een winkel vind passen bij mijn werk. Maar meestal zijn de retailers die interesse tonen gewoon hele leuke mensen en dus ook winkels, dus voel je vrij om jouw winkel te aan te melden, ik bekijk elke aanmelding persoonlijk.
Ik wil bestellen als bedrijf in de EU en de BTW moet verlegd worden, kan dat?
Ja dat kan! Je kan je op deze pagina aanmelden als reseller. Ik zorg vervolgens dat er een bestelaccount wordt aangemaakt en uiteraard wordt ook qua BTW daar alles netjes voor geregeld.
Verzenden & retouren
** Verzenden naar de Verenigde Staten **
Momenteel is het niet mogelijk om te bestellen indien verzending naar de Verenigde Staten is gewenst. Dit vanwege 'duty rates' die voor 6 maanden gelden. Meer informatie onder sectie 3 via deze website: https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/07/suspending-duty-free-de-minimis-treatment-for-all-countries/
Uiteraard houd ik het nieuws in de gaten en zodra er iets verandert, pas ik dat aan!
Ik wil maar een paar kaarten bestellen, alleen zijn de verzendkosten dan zo hoog!
Helaas kan ik je niet helpen met lagere verzendkosten. Ik heb geen invloed op de tarieven van de postbedrijven. Verzenden is nu eenmaal niet goedkoop en weet dat ik niet eens de werkelijke kosten doorbereken, want naast verzenden zijn er natuurlijk ook nog kosten voor het inpakken en verzendklaar maken van iedere bestelling.
Naar welke landen verzend je en wat zijn de kosten?
Momenteel verzend ik naar de volgende landen:
LAND – verzendtarief € – gratis verzenden boven €
Nederland – 4,95 – 80
België – 7,45 – 95
Duitsland – 8,45 – 95
Frankrijk – 14,95 – 95
UK – 18,95 – 100
Ierland – 18,95 – 100
Italië – 13,95 – 95
Spanje – 13,95 – 120
Denemarken – 14,95 – 100
Finland – 19,45 – 150
Oostenrijk – 13,95 – 95
Tsjechië 14,95 – 120
Zweden – 17,95 – 100
Letland – 14,95 – 120
Luxemburg – 11,95 – 95
Noorwegen – 19,95 – 120
VS / US – 24,95 – 200
Canada – 24,95 – 200
Zwitserland – 19,95 – 150
Slowakije – 17,95 – 100
Portugal – 14,95 – 120
Slovenië – 19,95 – 150
Polen – 15,95 – 100
Staat je bestemming er niet bij, neem gerust contact op via het contactformulier.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Voor het verzenden van bestellingen werk ik samen met een extern magazijn. Zij streven ernaar alle bestellingen binnen 1-3 werkdagen te verzenden.
Hoe lang duurt het voor mijn pakketje aankomt?
Voor de verzending van alle bestellingen maakt het magazijn gebruik van verschillende vervoerders. Binnen Nederland is je pakket er doorgaans binnen 1 a 2 werkdagen nadat je een bericht ontvangt van verzending (met track en trace). Pakketjes buiten Nederland doen er doorgaans wat langer over (variërend van een aantal dagen tot iets meer dan een week). Ben je bang dat er toch iets mis is gegaan, mail dan even naar contact@estherbennink.nl
Heb je een tracking link voor me?
Ja! Na verzending van jouw bestelling ontvang je automatisch een link om jouw zending te volgen. Houd dus je emailbox in de gaten!
PostNL zegt dat mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen?
PostNL scant brievenbuspakjes eerder dan de bezorging daadwerkelijk plaatsvindt. Wacht nog rustig een paar dagen af, hij belandt meestal vanzelf in je brievenbus! Probleem niet opgelost? Kijk naar de vraag hieronder!
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, kun je me helpen?
Natuurlijk! Stuur gerust een berichtje via het contactformulier (komt direct in mijn inbox) of mail even naar contact@estherbennink.nl. Let op: bevind je je buiten Nederland dan kan het enkele weken duren voor je je pakketje ontvangt, lief als je geduld hebt!
Er ontbreken items in mijn bestelling, wat moet ik doen?
O nee! Zo heel af en toe kan het gebeuren dat er een foutje wordt gemaakt bij het inpakken. Mail me even op contact@estherbennink.nl, dan zorg ik voor een oplossing.
Er is een product beschadigd aangekomen, wat moet ik doen?
Ach, dat is balen! Dit kan helaas gebeuren. Als je even een mail stuurt naar contact@estherbennink.nl, met een foto van het beschadigde product, dan kijkt mijn team naar een passende oplossing.
Er ontbreekt een puzzelstukje in mijn puzzel, wat moet ik doen?
Ach, wat vervelend! Soms is het mogelijk om het ontbrekende stukje na te sturen. Stuur even een mail naar contact@estherbennink.nl, met een foto van de puzzel waarop duidelijk te zien is welk stukje ontbreekt. Dan kijk ik of het stukje los heb en anders zorg ik voor een andere passende oplossing.
Assortiment & voorraad
Een artikel is niet op voorraad, komt het nog terug?
Dit verschilt per artikel. Het handigste is om je in te schrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden. Klik hier om je direct in te schrijven. Als een product niet meer terug op voorraad komt proberen we dat zo goed mogelijk te vermelden in de omschrijving.
Welke maat kaarten passen er in de Houtvast wissellijst/het kaartenlampje?
Alle losse (enkele) kaarten passen perfect in de wissellijst en in het kaartenlampje. Deze kaarten zijn formaat A6 (10,5 x 14,8 cm).
Zijn beide versies van de planner hetzelfde van inhoud? Zo nee, wat zijn de verschillen?
Beide planners zijn gelijk van opzet (op wat kleine aanpassingen na), maar hebben elke een volledig eigen inhoud qua illustraties/artwork.
Is er ook een planner die start op 1 januari?
De planner heeft geen vaste startdatum. Je kunt de planner op elk moment in het jaar starten. Omdat alle maanden en dagen zelf in te vullen zijn, kun starten waar je wil en de tabtouwtjes gebruiken om naar de juiste plek in de planner te gaan. Het eerste seizoen in de planner is de herfst, maar je kan in elk seizoen starten met het gebruiken van de planner!
Maak je ook schilderijen zonder een persoon erop?
Eigenlijk niet. In deze blog lees je waarom ik geen jongens schilder en eigenlijk geldt deze toelichting ook voor waarom ik geen kaarten zonder personen schilder.
Overige vragen
Waar haal je je inspiratie vandaan?
Uit mezelf! Ik ben begonnen met illustreren als therapie voor mijn PTSS. Ik wilde een warme, veilige wereld creëren. Natuurlijk ben ik daarbij onwijs geïnspireerd door de natuur (met name dieren), landschappen, alles wat cosy is en inspirerende kunst.
Hoe maak je jouw illustraties?
Alle illustraties die je ziet heb ik met de hand geschilderd! Soms gebruik ik gouache en papier, maar steeds vaker acryl op doek of op paneel. Na het schilderen worden de illustraties professioneel ingescand om er vervolgens producten van te kunnen laten maken voor in de webshop.
Werk je in opdracht? / Ik heb een tof project, wil je samenwerken?
Dit doe ik eigenlijk maar zeer zelden! Maar soms vind ik het leuk om samen te werken met bedrijven als de opdracht of een project helemaal bij mij past, ik er echt enthousiast van word én ruimte voor heb in mijn agenda. Mocht je denken dat jouw project/idee helemaal perfect voor mijn stijl van illustreren is, stuur me dan gerust een berichtje via het contactformulier of mail naar contact@estherbennink.nl.
LET OP: in opdracht werken voor particulieren (denk aan geboortekaartjes, trouwkaarten, portretten etc) doe ik op dit moment niet. Ook maak ik geen aanpassingen aan bestaande illustraties zoals een extra mensfiguur, dier, etc.
Ik heb een (prenten)boek geschreven, kun jij dat illustreren?
Ben je een uitgever? Neem dan contact op via het contactformulier of mail naarcontact@estherbennink.nlmet jouw voorstel. Ben je een particulier, dan neem ik momenteel geen werk aan.
Ik heb een berichtje of mailtje gestuurd maar heb nog geen antwoord
Ik reageer het snelst op berichten die direct gestuurd worden naarcontact@estherbennink.nl. Mijn team helpt me bij het beantwoorden van de berichten in deze inbox, dus je mag daar binnen 3 werkdagen antwoord op je mail verwachten. Bericht dit verzonden zijn via DM op social media raken regelmatig kwijt in de veelheid van reacties, dus het beste kan je mailen. Heb je na 3 werkdagen nog niet gehoord, stuur dan gerust even een reminder, misschien is er iets mis gegaan.